20.3.18

Αδικα πασχίζει ο αντιπρόεδρος...

Αδωνις ΓεωργιάδηςΑντα Ψαρρά, Ντάνι Βέργου

Τελώντας σε πλήρη σύγχυση ο αντιπρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας Αδωνις Γεωργιάδης απευθυνόμενος στο προσωπικό του κοινό στα κοινωνικά μέσα δικτύωσης επιχειρεί να...
σώσει οτιδήποτε αν σώζεται. Το χθεσινό δημοσίευμα της «Εφ.Συν.» φαίνεται να τάραξε εκ νέου το κορυφαίο στέλεχος της Ν.Δ.

Με την ανάρτησή του (8.14 π.μ.) «Η κατάντια της Εφημερίδας των Συντακτών!» επιχειρεί να καθαρίσει το όνομά του απαντώντας σε ένα δημοσίευμα που όπως γράφει δεν έχει καν διαβάσει! Ξοδεύει 1.000 και πλέον λέξεις πελαγοδρομώντας έξαλλος μεταξύ διαφορετικών δημοσιευμάτων της «Εφ.Συν.» στα οποία ουδέποτε απάντησε.



Με πολλά θαυμαστικά, εισαγωγικά και αποσιωπητικά, ειρωνείες και τονισμούς ο Αδ. Γεωργιάδης τελικά δεν λέει λέξη για την ταμπακέρα. Το χθεσινό δημοσίευμα της «Εφ.Συν.» αφορούσε τα αιτήματα προς τον ίδιο του Κ. Φρουζή, τότε προέδρου του Συνδέσμου Φαρμακευτικών Επιχειρήσεων Ελλάδας (ΣΦΕΕ) και αντιπροέδρου της Novartis Hellas. Αιτήματα γραμμένα στο «Προσωπικό Σημείωμα στον υπουργό Υγείας 20.10.2013» [Personal Note to MoH (σ.σ. Minister of Health) 20.10.2013] που βρέθηκε στους κατασχεμένους υπολογιστές.

Αφού τελικά... διάβασε το ρεπορτάζ της «Εφ.Συν.» ο Αδ. Γεωργιάδης γράφει:

1. «Οσον αφορά στη δαπάνη, λένε ότι ναι μεν ο στόχος της Novartis ήταν για 184.000.000€ μηνιαίως, το λιγότερο δηλ. 2.208.000€, αλλά τους έδινα +200.000.000€ για τα ακριβά Φάρμακα μέσω ΕΟΠΥΥ, άρα ναι μεν αλλά. Μα τα 200.000.000 για τα ΦΥΚ από τον ΕΟΠΥΥ ήταν μέσα στον στόχο του Claw Back, όχι έξω από αυτόν!

Τα Νοσοκομειακά δεν αύξαναν τη Φαρμακευτική δαπάνη καθώς καλύπτονταν από τα έξοδα νοσηλίων του ΕΟΠΥΥ προς αυτά. Δηλ ο προϋπολογισμός ήταν ίδιος. Και αυτό ίσχυε και πριν και μετά από μένα, δεν άλλαξα κάτι εγώ σε αυτό. Αρα όταν μιλάει για στόχο η Novartis δεν εννοεί αυτά».

Ομως: Η δημόσια φαρμακευτική δαπάνη σύμφωνα με τον ΙΟΒΕ για το 2014 ήταν 2 δισ. ευρώ. Σε αυτήν προστίθενται τα 200 εκατ. ευρώ για τα ακριβά φάρμακα για το 2014 σύμφωνα με τον ΕΟΠΥΥ που δεν είναι μέσα στον στόχο του clawback και φτάνει τα 2,2 δισ. ευρώ.

Αρα το αίτημα για 2,25 δισ. του Φρουζή ικανοποιήθηκε.

2. «Ανάξιο απαντήσεως μπερδεύουν τις εκτιμήσεις του ΣΦΦΕ, επισήμως κατατεθειμένες στο Υπουργείο και στον ΕΟΦ για την επίπτωση των νέων φαρμάκων, που σημειωτέον την παρουσιάζουν μικρή, με τη νομοθέτησή μου για να πηγαίνουν τα off patent και κάτω από τον μέσο όρο των τριών χαμηλοτέρων.

Οσον αφορά στα προ του 2012, δεν έχει να κάνει με τη Novartis, αλλά με αυτό που και ο ΣΥΡΙΖΑ ζητούσε να μην καταρρεύσουν οι τιμές των γενοσήμων των ελληνικών εταιριών. Εκεί στα προ του 2012 δεν έχει φάρμακα η Novartis, διότι αυτή ειδικεύεται στα νέα και όχι στα παλαιά».

Ομως: Το κρίσιμο του νομοθετήματος Γεωργιάδη (4213/2013) δεν ήταν οι τρεις χαμηλότερες τιμές ή το 50% (βάσει των οποίων θα τιμολογούνταν τα φάρμακα) ανάμεσα στα οποία αμφιταλαντευόνταν δημοσίως, αλλά ποια σκευάσματα αυτό αφορούσε, δηλαδή μόνο όσα είχαν κυκλοφορήσει μετά την 1η Ιανουαρίου 2012.

Δεδομένου ότι ο νόμος δημοσιεύτηκε στις 9 Δεκεμβρίου 2013 αφέθηκαν απείραχτες οι τιμές του 95% των off patent και των γενοσήμων τους που κυκλοφορούσαν στη χώρα μας, όπως του έγραφε και ο Κ. Φρουζής στο «προσωπικό σημείωμα». Την «προστασία» και για τα πριν από το 2012 φάρμακα ήρε η σημερινή κυβέρνηση. Η Novartis κυκλοφορεί φάρμακα από το 1996, δεν ξεκίνησε το 2012, ενώ οι μητρικές της εταιρείες πολύ νωρίτερα. Επομένως δεκτό και το δεύτερο αίτημα Φρουζή.

3. «Το πιο γελοίο όλων! Η Novartis ήθελε να επιλέγουν οι εταιρίες σε ποιον θα πουλούσαν ή όχι. Αυτό δεν έγινε και αυτό έγραψα. Επρεπε να πουλάνε σε όλους».

Ομως: Λίγο μετά το σημείωμα, στις 9 Δεκεμβρίου 2013, ο Αδ. Γεωργιάδης υπογράφει τον νόμο 4213. Στην ένατη παράγραφο του άρθρου 22 με τίτλο «Τιμολόγηση των φαρμάκων και συναφή θέματα» του νόμου ορίζεται πως: «Τα φαρμακευτικά προϊόντα του καταλόγου του άρθρου 12 του ν. 3816/2010, εκτός αυτών που προορίζονται μόνο για νοσοκομειακή χρήση, δύνανται να διατίθενται στους ασθενείς και από τα τρία κανάλια διανομής (νοσοκομεία, φαρμακεία ΕΟΠΥΥ, ιδιωτικά φαρμακεία).

Ειδικότερα, η διάθεση των ανωτέρω στα ιδιωτικά φαρμακεία επαφίεται στη δυνατότητα επιλογής των κατόχων αδειών κυκλοφορίας (σ.σ.: των φαρμακοβιομηχανιών) στην περίπτωση που δεν υπάρχει μητρώο (registry) ασθενών». Ετσι, ικανοποιήθηκε και το τρίτο αίτημα Φρουζή!

Δεν υπάρχουν σχόλια: